Szukasz dobrej oferty private blog network? Nie czekaj! Zajrzyj tutaj.
By klient odkrył twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale również zadbać o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – przydatne jako element wieloaspektowej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są najczęściej wykorzystywane jako komponent rozbudowanej strategii marketingowej, co warto mocno podkreślić, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.
Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci portali idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie widoczne są istotne informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail bądź telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Następna ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z finansami, bieżącymi wydarzeniami, prawem oraz zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO