Rodzaje pozycjonowania

Sprawdź, komu zlecić pozycjonowanie

Funkcjonują trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Tłusty Czwartek lub Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny typ pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest także to, iż rośnie trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie puma Axis białe sklep online,
– golarka Philips S1310/04 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy A10 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep odzieżowy Stare Miasto”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]