Raporty danych pozafinansowych są coraz częściej przygotowywane przez różne firmy. Na ich opracowanie najczęściej decydują się największe korporacje – publiczne koncerny lub światowe firmy, jednak docenia się je także w trochę mniejszych przedsiębiorstwach. Najpopularniejszym rodzajem raportu danych pozafinansowych jest CSR, a więc raport odpowiedzialności społecznej. Z informacji, które w nim znajdziemy możemy dowiedzieć się m. in. jak rozkładają się proporcje płci w radach nadzorczych, jak ważna jest dla firmy przyroda i w które kampanie charytatywne lokuje środki. Dlaczego zatem warto przygotować raport danych pozafinansowych? O jakich rzeczach pamiętać przy jego wydaniu, aby dał spodziewane rezultaty?
Korzyści z opublikowania raportu danych pozafinansowych
Na raport danych pozafinansowych warto postawić przede wszystkim z uwagi na wizerunek korporacji. Wydając raport CSR kreujemy wizerunek marki odpowiedzialnej, co ma wpływ tak na zwiększenie ilości kontrahentów, jak i brak kłopotów z przyznaniem późniejszych pożyczek. Raport danych pozafinansowych oprócz tego pozwala na stworzenie więzi z miejscowymi organizacjami oraz władzami, a to jest bardzo istotne dla każdej firmy – tak niewielkich przedsiębiorstw, jak i międzynarodowych korporacji.
Forma raportu danych pozafinansowych
Opracowanie raportu danych pozafinansowych da oczekiwane efekty jedynie wtedy, kiedy jego wyniki opublikujemy w atrakcyjnej wizualnie formie. Z tego względu po przygotowaniu informacji, warto zlecić złożenie raportu doświadczonej studiu graficznemu. Przez to potencjalni kontrahenci szybko wyszukają najistotniejsze dane, a to w dużym stopniu rzutuje na ich zdanie o firmie. Nie zapominajmy również, że raport danych pozafinansowych będzie elementem strategii kształtowania wizerunku firmy – musi więc być podobny do wydawanych przez nią pozycji reklamowych.
Kontakt z nami:
Pracownia Register
ul. Murarska 3c lok. 8
31-311 Kraków
Tel.: +48 12 265 85 50
Mob.: +48 503 342 656
E-mail:
[email protected]