Jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów – to znane chińskie przysłowie. Znajduje ono potwierdzenie też w marketingu, który od lat stosuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, aczkolwiek razem z postępem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a następnie telewizji i internetu, z czasem zaczęły wypierać je filmy. Współcześnie spoty są jednym z trzonów wszystkich kampanii – zarówno jeśli chodzi o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak obszerne wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia głównie różnorodność ich odmian, między którymi łatwo można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Filmy reklamowe – typy i ich zastosowanie
Najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, które mogą okazać się przydatne podczas promocji marki są spoty reklamowe. Doskonale znamy je z telewizji, jednakże ostatnio ważnym sposobem ich dystrybucji jest również internet – raz za razem natrafiamy na nie na portalach informacyjnych lub YouTube, dodatkowo popularną praktyką jest wyświetlanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Trzeba napomknąć również o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią strategii tworzenia właściwego wizerunku firmy w oczach przyszłych i pracowników. Ważnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko firmy, ale także inne podmioty – między innymi te parające się reklamą organizacji pożytku publicznego, miast lub regionów czy fundacji. To środek nadający się wspaniale do przedstawienia zaawansowania wszelakiego rodzaju inwestycji (np. budowy hoteli czy autostrad), powabu danego miejsca lub informacji o działaniach charytatywnych. Podobną kategorią są filmy eventowe, będące rodzajem sprawozdania z przeróżnych wydarzeń branżowych.
Produkcja filmów – u kogo zamówić ich realizację?
By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła oczekiwane wyniki, muszą one wyróżniać się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów powinno się zlecić wypróbowanej, doświadczonej ekipie. O randze usług oferowanych przez dane studio dużo powie nam galeria jego dotychczasowych prac. ważne jest też to, z jakiego ekwipunku ono korzysta. Chodzi między innymi o drony umożliwiające realizację ciekawych ujęć z powietrza, praktycznie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.