O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google są karą nakładaną na serwisy internetowe, które nie są stworzone zgodnie z ustalonymi przez Google wymogami dla twórców stron. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami filtrów – z filtrami ręcznymi albo algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Filtr Google i co dalej?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień zupełnie są usuwane z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie wysokich wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów sieciowych.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu przestrzeganie zasad, stworzonych przez Google.