Prowadzenie firmowej witryny www wymaga jej nieustannego sytuowana w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla odbiorców i miała stałą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać nałożone na witrynę, kiedy nasze zabiegi powodują naruszenie zasad prawidłowego SEO. Przekonajmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?
Ban od Google oznacza najsurowszy sposób sankcji, jaki może spotkać portal w sieci. Oznacza on kompletne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce poważnie utrudnia funkcjonowanie firmy. Po usunięciu portalu liczba naszych gości momentalnie się obniży, gdyż większość odbiorców posiłkuje się Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję strony www w wynikach przeglądania, co również źle oddziałuje na klikalność witryny. Występują nakładane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne, a także wywoływane samoczynnie przez specjalistyczne systemy filtry algorytmiczne.
Czy można pokonać bany i filtry Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za zamieszczanie ogromnej ilości odnośników promujących naszą stronę internetową lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby wyeliminować ban od Google trzeba uprzednio zgłębić jego przyczynę. Najlepiej przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która kompleksowo zajmie się z filtrem. Proces może jednak ciągnąć się do 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.